En glad överraskning!

Hem Forum S-type (X202,X204,X206) En glad överraskning!

Detta ämne innehåller 2 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av Lars Odin Lars Odin 3 år, 8 månader sedan.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Johan Billing
    Johan Billing
    Deltagare

Jag köpte min S-type från 2000 för ett par månader sedan och har bara gott att säga om den – den har varit otroligt välskött och därför var jag lite förvånad över att telefonluckan på manöverpanelen verkade vara fastklistrad. Säljaren berättade att det skulle finnas en mobiltelefon gömd där bakom men jag tyckte det var roligare att köra än att utforska det vidare…

Idag när jag kom hem från jobbet satt jag kvar en stund på parkeringen och lyssnade på radio och tänkte att jag kunde göra ett försök att få upp luckan. Några sekunder senare gjorde jag en makalös upptäckt!

Ännu gladare blev jag när jag fällde upp locket och upptäckte att telefonen faktiskt verkade fungera – den frågar efter ett sim-kort så ett sådant får jag införskaffa innan jag kan börja använda biltelefonen på riktigt.

Skärmen verkar ha sett bättre dagar och det syns tydligt att telefonen är använd men vad gör det? Här snackar vi en riktigt rolig bonus!

Det enda som återstår nu (förutom att stoppa i ett sim-kort för att testa telefonen) är att försöka laga luckans låsanordning – den stannar nämligen inte i intryckt läge och det är gissningsvis också därför som förre ägaren helt enkelt klistrade igen den. Har någon erfarenhet av något liknande? Är det något man kan laga själv? Är det ens lönt att laga själv? Har telefonen något värde?

Pontus Larborn
    Pontus Larborn
    Moderator

Telefonen har nog ett visst, men tämligen ringa (notera ordvitsen!) värde. 500kr?

Det är svårt att veta om den går att laga eller ej, men det bör inte vara omöjligt. Telefon var ett ovanligt tillval på dem, så det är nog tyvärr inte många som har kunskap om dem:(

Lars Odin
    Lars Odin
    Deltagare

Se bara till att få ett SIM-kort som telefonen stöder. Telia har bara 3G/4G-kort. TELE2 funkar inte alls, då de inte har ett eget GSM-nät.

Har erfarenhet av detta, då jag skulle ha igång en gammal NOKIA. Fick bli COMVIQ till slut

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.