Elstol

Hem Forum XJ (XJ40,XJ81) Elstol

Detta ämne innehåller 5 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av Gerry Winberg Gerry Winberg 5 månader sedan.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Jonny Enkvist
    Jonny Enkvist
    Deltagare

Ytterligare frågor ang mitt “sorgebarn” bilen är som sagt en XJ från 1993 med allt vad det innebär…..bilen är i grunden solid och relativt kurant dock dras den med flertalet retliga småfel som jag önskar komma i bukt med

Elstolen på förarplats reagerar inte på knappsatsen medans passagerarens stol går alldeles utmärkt, det kan vara så enkelt som en säkring ? men misstänker att så inte är fallet fick ett tips om elschema från Gerry vilket jag är tacksam över. Så till min fråga är det någon som haft detta å i så fall vilka är de potentiella felkällorna i detta ?

Torslund
    Torslund
    Deltagare

Många fel på den bilen, men går att fixa. Har nog alla delar till elstolen om du hittar det som felas. Kolla alla brytare och kontakter, oxid ställer till med mycket. Styrboxen sitter under stolen.

Gerry Winberg
    Gerry Winberg
    Deltagare

Hej,
    Nu när du ändå är runt i alla säkringsboxar så kolla samtliga säkringar och ta ut dem, för ibland så blir det dålig kontakt vid själva säkringen.
    MVH
    Gerry

Zsolt Fazekas
    Zsolt Fazekas
    Deltagare

Jag har en Jaguar S Type från en dag till en annan slutade elstolen att fungera, rättare sagt fram o bak funktionen vill inte fungera. Allt annat fungerar bra. Någon som vet vad finns att göra..

Tacksam för snabb svar.

Med vänlig hälsning,

Gerry Winberg
    Gerry Winberg
    Deltagare

Hej
    Eftersom alla andra funktioner fungerar så är det inte ett säkringsfel. Det kan vara ett kontaktfel i knappsatsen eller ett fel på servomotorn. Det enklaste är att mäta och se om du får spänninng fram till motorn och kolla kablar och kontakter. Vilken årsmodell och stoltyp gäller det, dvs. med eller utan minne, 10 eller 16 vägs?
    MVH
    Gerry

Gerry Winberg
    Gerry Winberg
    Deltagare
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.